Берут ли дагестанцев в армию

Саундтреки

Из фильма В центре вниманияИз фильма Ван ХельсингИз сериала Дневники ВампираИз фильма Скауты против зомбииз фильмов ‘Миссия невыполнима’Из фильма Голодные игры: Сойка-пересмешница. Часть 2OST ‘Свет в океане’OST «Большой и добрый великан»из фильма ‘Новогодний корпоратив’из фильма ‘Список Шиндлера’ OST ‘Перевозчик’Из фильма Книга джунглейиз сериала ‘Метод’Из фильма ТелохранительИз сериала Изменыиз фильма Мистериум. Тьма в бутылкеиз фильма ‘Пассажиры’из фильма ТишинаИз сериала Кухня. 6 сезониз фильма ‘Расплата’ Из фильма Человек-муравейиз фильма ПриглашениеИз фильма Бегущий в лабиринте 2из фильма ‘Молот’из фильма ‘Инкарнация’Из фильма Савва. Сердце воинаИз сериала Легко ли быть молодымиз сериала ‘Ольга’Из сериала Хроники ШаннарыИз фильма Самый лучший деньИз фильма Соседи. На тропе войныМузыка из сериала «Остров»Из фильма ЙоганутыеИз фильма ПреступникИз сериала СверхестественноеИз сериала Сладкая жизньИз фильма Голограмма для короляИз фильма Первый мститель: ПротивостояниеИз фильма КостиИз фильма Любовь не по размеруOST ‘Глубоководный горизонт’Из фильма Перепискаиз фильма ‘Призрачная красота’Место встречи изменить нельзяOST «Гений»из фильма ‘Красотка’Из фильма Алиса в ЗазеркальеИз фильма 1+1 (Неприкасаемые)Из фильма До встречи с тобойиз фильма ‘Скрытые фигуры’из фильма Призывиз сериала ‘Мир Дикого Запада’из игр серии ‘Bioshock’ Музыка из аниме «Темный дворецкий»из фильма ‘Американская пастораль’Из фильма Тарзан. ЛегендаИз фильма Красавица и чудовище ‘Искусственный интеллект. Доступ неограничен»Люди в черном 3’из фильма ‘Планетариум’Из фильма ПрогулкаИз сериала ЧужестранкаИз сериала Элементарноиз сериала ‘Обратная сторона Луны’Из фильма ВаркрафтИз фильма Громче, чем бомбыиз мультфильма ‘Зверопой’Из фильма БруклинИз фильма Игра на понижениеИз фильма Зачарованнаяиз фильма РазрушениеOST «Полный расколбас»OST «Свободный штат Джонса»OST И гаснет светИз сериала СолдатыИз сериала Крыша мираИз фильма Неоновый демонИз фильма Москва никогда не спитИз фильма Джейн берет ружьеИз фильма Стражи галактикииз фильма ‘Sos, дед мороз или все сбудется’OST ‘Дом странных детей Мисс Перегрин’Из игры Contact WarsИз Фильма АмелиИз фильма Иллюзия обмана 2OST Ледниковый период 5: Столкновение неизбежноИз фильма Из тьмыИз фильма Колония Дигнидадиз фильма ‘Страна чудес’Музыка из сериала ‘Цвет черёмухи’Из фильма Образцовый самец 2из фильмов про Гарри Поттера Из фильма Дивергент, глава 3: За стеной из мультфильма ‘Монстр в Париже’из мультфильма ‘Аисты’Из фильма КоробкаИз фильма СомнияИз сериала Ходячие мертвецыИз фильма ВыборИз сериала Королек — птичка певчаяДень независимости 2: ВозрождениеИз сериала Великолепный векиз фильма ‘Полтора шпиона’из фильма Светская жизньИз сериала Острые козырьки

Weekend

There are five “Weekend” categories, and five “Daily” categories. The weekend categories focus on the car’s appeal to enthusiasts; in other words — How much would you want to drive the car for fun, on the weekend? The categories are:

Styling 

This one’s easy: How does the car look? If it’s tremendously ugly, like a Ssangyong Rodius, it gets a “1.” If it’s just very ugly, like a Pontiac Aztek, it gets a 2. Somewhat ugly cars (cough, Honda Civic Type R, cough) get a 3, while slightly less-than-attractive cars earn a 4. An average car earns a 5, while slightly nice looking cars — the BMW 340i, for instance — earns a 6. Numbers 7 through 10 are reserved for the very most beautiful cars, with “10” taken only by the best — the Jaguar E-Types and Mercedes 300SL Gullwings of the world.

Yes, styling is subjective — in fact, it’s probably the most subjective item on this list. If you disagree with my assessment, create your own rating system. If your name is Keith, you can call it the KeithScore. I won’t sue.

Acceleration 

Acceleration will be scored objectively, using published 0-to-60 times, in the following way:

  • Under 3 seconds: 10 points

  • 3.0 to 3.5 seconds: 9 points

  • 3.6 to 4 seconds: 8 points

  • 4.1 to 4.5 seconds: 7 points

  • 4.6 to 5 seconds: 6 points

  • 5.1 to 5.5 seconds: 5 points

  • 5.6 to 6 seconds: 4 points

  • 6.1 to 6.5 seconds: 3 points

  • 6.6 to 7 seconds: 2 points

  • 7.1 seconds and up: 1 point

Handling

As you might expect, the best cars will earn a 10, while the worst car will earn a 1. A “1” in handling will be reserved for cars that actually feel dangerous to drive — the Trabants of this world. Unsecure, floaty, vague cars (the Yugo, for instance), would earn a “2,” while even a modern big SUV deserves a 3 — since at least they feel relatively secure. A fairly standard family car would earn a 5, while performance cars will duke it out for the top numbers. If I were to make assessments right now, I’d say the Lamborghini Huracan gets a “10,” the Shelby GT350R gets a “9,” the Ferrari California T earns an “8,” and the Honda Civic Type R would get a “7.”

Fun Factor

The “fun factor” category is another one that’s somewhat subject to my opinion and based on how fun the car is to drive. One way to think about it this — if someone handed me the keys to every car I’ve reviewed, the ones with the highest fun factor score would be the ones I drive first, and the ones with the lowest fun factor score would be those I’d drive last.

Cool Factor

The “cool factor” category is a combination of both how cool the car is and how important it is. You can think of it as “how much can a car turn heads?” and «how important is it to the car world — if you were creating a car museum, how likely would you be to include this car in it?” But it isn’t all about how much the car appeals to the masses — it’s also designed to reward cars that would turn enthusiast heads at cars and coffee. The cars that earn 10 points here attract both the masses and the enthusiasts (think Jaguar XJ220 or the Bugatti Veyron), while the cars with lower scores would be everyday rides like the Toyota Corolla and Honda Pilot.

Список воинских частей Махачкалы и Республики Дагестан

Название части Номер воинской части Адрес Телефон
102-я отдельная бригада оперативного назначения в/ч 6752 367009, Республика Дагестан, г.Махачкала, ул. А.Невского, 6 8(8722)64-68-77, 8(8722)99-49-79
в/ч 74582 368905, респ. Дагестан, г. Махачкала, село Красноармейское, ул. Убекинская, 2
в/ч 42942 367015, респ. Дагестан, г. Махачкала, просп. Али-Гаджи Акушинского, 11В
в/ч 5389 368832, респ. Дагестан, г. Кизляр, ул. Махачкалинская, 63
Войсковая часть Федеральной пограничной службы РФ в/ч 2087 368608, респ. Дагестан, г. Дербент, ул. З.Космодемьянской
в/ч 72618 367015, респ. Дагестан, г. Махачкала, просп. А.Акушинского, 11В
в/ч 87113 368305, респ. Дагестан, г. Каспийск, ул. Ленина, 10, 82
в/ч 5558 367025, респ. Дагестан, г. Махачкала, пос. Степной
в/ч 82314 368222, респ. Дагестан, г. Буйнакск, ул. им И.Сорока
в/ч 92558 368222, респ. Дагестан, г. Буйнакск, ул. им И.Сорока
в/ч 96160 368222, респ. Дагестан, г. Буйнакск, ул. Коркмасова
в/ч 82259 368220, респ. Дагестан, г. Буйнакск, ул. Али-Клыча, 4
99 Отдельный инжинерно-технический батальон в/ч 41759 368971, респ. Дагестан, район Ботлихский, село Ботлих
в/ч 20242 368303, респ. Дагестан, г. Каспийск, пос. городского типа Кирпичный, Военный городок
в/ч 40216 367010, респ. Дагестан, г. Махачкала, ул. Абубакарова, 115 А
в/ч 93915 368222, респ. Дагестан, г. Буйнакск, ул. Коркмасова, 3
в/ч 82258 368220, респ. Дагестан, г. Буйнакск, ул. Али-Клыча, 4
в/ч 95931 368222, респ. Дагестан, г. Буйнакск, ул. Дахадаева, 140
в/ч 96162 368220, респ. Дагестан, г. Буйнакск, ул. Али-Клыча, 4
в/ч 7629 368303, респ. Дагестан, г. Каспийск, пос. городского типа Кирпичный, ул. Линия 1, д. 1
в/ч 6913 367009, респ. Дагестан, г. Махачкала, ул. Невского, 6
в/ч 40247 368971, респ. Дагестан, район Ботлихский, село Ботлих
136-я отдельная гвардейская мотострелковая Уманско-Берлинская Краснознамённая орденов Суворова,Кутузова и Богдана Хмельницкого бригада в/ч 63354 (часть расформирована) 368220, Республика Дагестан, г.Буйнакск, ул.Али-Клыча, 4 8(83772)21-140, 8(963)37-19-087
414-й отдельный батальон морской пехоты в/ч 95152 (часть расформирована) 368304,Республика Дагестан, г.Каспийск, в/ч 95152
46-й отдельный береговой ракетный дивизион морской пехоты в/ч 85103 368304, Республика Дагестан, г.Каспийск, в/ч 85103
137-й отдельный отряд специального назначения борьбы с подводными противодиверсионнымисилами и средствами 367950,Республика Дагестан, г.Махачкала
305-й отдельный радиотехнический центр в/ч 74315 368304,Республика Дагестан, г.Каспийск, в/ч 74315
ООХ 10 филиала Красноармейский 367022, Республика Дагестан, Кировский р-н, пос.Красноармейский
106 бригада надводных кораблей в/ч 40153 367008, Республика Дагестан, г.Махачкала, пр. Акушинского, 11 «В»
140-й Ахтынский пограничный отряд в/ч 2350 368730, Республика Дагестан, нп.Ахты, в/ч 2350

vote

Article Rating

Игра «Гвинт: Ведьмак Карточная Игра»Править

Мало хорошего можно сказать о моральных качествах нильфгаардской знати. Чтобы выжить при дворе императора, нужны были необычайное хитроумие и беспощадность. А чтобы войти в круг его приближенных, надо было вовсе не иметь совести.
Ардаль аэп Даги отвечал этим требованиям. Все происходящее было для него шахматной партией, будь то дворцовые интриги или войны с нордлингами. То, что каждая пешка — это живой человек, не заслуживало его внимания.
Инкрустированный рубинами меч, который Ардаль аэп Даги носил на поясе, был не более чем украшением. Однако это не значило, что аэп Даги был плохим воином. Он просто отправлял воевать других.
Обычно Ардаль аэп Даги наблюдал за битвой с расстояния, с высоты ближайшего холма. Отдавая легионам приказы через гонцов, он презрительно кривил лицо от воплей нордлингов, которых давила нильфгаардская конница.
Ардаль аэп Даги сыграл большую роль в судьбе Эмгыра вар Эмрейса. Он помог наследнику одолеть узурпатора и вернуть трон, рассчитывая, что молодой и неопытный императора станет марионеткой в его руках. Как только выяснилось, что Эмгыр не собирается никому подчиняться, аэп Даги начал готовить государственный переворот — не переставая, разумеется, одаривать императора комплиментами и услужливыми улыбками.
Когда Нильфгаард начал готовиться ко Второй северной войне, аэп Даги поручили командовать группой армий «Запад». Герцога это решение не устроило: ему не очень-то хотелось мериться силами с Фольтестом и Визимиром. Поэтому он потребовал перевода на восточный фронт: там нильфгаардские войска противостояли Демавенду и крохотным, забытым всеми богами королевствами Лирии и Ривии, которыми правила некая королева Мэва…
Сначала все шло как по маслу. Нильфгаардские легионы под предводительством аэп Даги захватили Лирию и Ривию, не пролив ни капли крови. Аэдирн не успел подготовиться к обороне и пал в течение двух недель. Оглядывая пылающие поля и веси со стен Альдерсберга, Ардаль аэп Даги довольно улыбался. Он был уверен, что в памяти поколений эта твердыня останется символом его триумфа.

Подборки

Армейские ПесниКлассика пианиноМузыка из рекламыДетские песни из мультфильмовМузыка для аэробикиСборник песен 70х годовДля любимого человекаКлассика в современной обработкеКлубные миксы русских исполнителей3D ЗвукДальнобойщикиЗарубежный рэп для машиныТоповые Клубные ТрекиМощные БасыДискотека 2000Песни про папуХристианские ПесниЗимняя МузыкаМузыка Для МедитацииРусские Хиты 90ХГрустная МузыкаRomantic SaxophoneТанцевальный хип-хопНовогодние песниЗарубежные хиты 80 — 90Песни про покемонаРомантическая МузыкаМотивация для тренировокМузыка для сексаМузыка в машинуДля силовых тренировокПремия «Grammy 2017»

The DougScore in Downloadable Format

So how does the DougScore work? There are 10 separate categories, and they’re each judged on a scale of 1 through 10 — with “1” being the worst, and “10” being the best, meaning the highest possible DougScore is 100. The ten categories are split into two separate groups: “Weekend” and “Daily.” The “Weekend” categories measure a car’s appeal to enthusiasts; in other words, how much fun it would be to drive on the weekend. The “Daily” categories, meanwhile, focus on a car’s livability and practicality.

Each car is judged against all other cars and not only its segment. That’s an important point because it means these categories aren’t relative, but rather absolute: the car with the very highest DougScore is the best overall car I’ve ever driven, and the car with the lowest is the worst. The car with the highest “Weekend” score is the best enthusiast car I’ve driven; the car with the highest “Daily” score is the most practical and livable car I’ve driven.

And yes, this means I’ll be comparing a Hummer H2 to a Ferrari 488; a Trabant to a Lamborghini Huracan. The H2 will probably beat the others for practicality. The 488 and Huracan will win for everything else. The Trabant will simply lose.

One thing to note: since I primarily review performance cars and special cars — and since my personal opinion is that performance cars and special cars are the best cars — the DougScore is designed to be geared towards exciting cars. For instance: if a car does 0-to-60 in over 7 seconds, it gets a “1” for acceleration. That’s a reasonable time for a minivan, but I’m judging enthusiast cars — so most “normal” cars would likely end up with a low score in acceleration, and most of the other “Weekend” categories.

One other note on the DougScore: I may make slight alterations, here and there, after I’ve published a car review. For instance: a car may debut with an impressive level of features and equipment, only to soon be outclassed as the car industry moves along and adds even more cool items — which could result in a lower score for that car. I also suspect I’ll give “DougScore” awards at the end of the year, and then wipe the slate clean with ever-changing definitions each year, as cars continue to get faster and more advanced.

Enjoy the DougScore. Argue about the DougScore. Insist the DougScore is wrong. Use the DougScore as a metric to buy your cars. Use the DougScore as a metric to gauge my idiocy. Completely ignore the DougScore, if you want. Get tired of typing “DougScore.” But regardless of what you do, it’s here — and it’s going to give you a more complete picture of my thoughts about each car.

With that in mind, off to the categories:

Daily

Just like there were five “Weekend” categories, there are five “Daily” categories — each examining how livable, practical, and financially sensible the car would be to own. Think of the daily categories as answering the question: How much would you want to drive the car every day?

Features

Features is, once again, rather subjective. You could measure it objectively, but it would be a nightmarish process that involves assigning a value to every feature and trying to figure out whether each car offers it. Instead, I’ll have a look around each car and decide just how well equipped it is. Only the cars with the most innovative features score very high in this category.

As you might expect, this category will hurt cars like the Porsche 911 GT3RS and the new Ford GT, which have stripped-down, track-focused interiors — and so it goes in the “Daily” group. Additionally, this category will hurt older cars without modern amenities, as I’m judging them by the standards of today, rather than the standard of their time. For instance, the 1990s Rolls-Royce Silver Spur I drove would likely only earn a “4” or “5” in “Features,” since its equipment isn’t impressive compared to modern vehicles.

Comfort

Comfort differentiates itself from features because this category is about the smoothness, the ride quality, and the luxury. The Ferrari 488, for instance, has a lot of cool features — so it would probably earn a “7” in that category. But it isn’t very luxurious, as it’s loud, its ride is harsh, and visibility is mediocre, so it’s probably a candidate for a “4” or a “5” when it comes to comfort. The big winners in this category will be cars like the Rolls-Royce Wraith, the Bentley Mulsanne, and the latest crop of luxury SUVs.

Quality 

Quality is an important category for people who are actually interested in buying each car, and I’m going to think about quality in a few ways. The biggest is the actual quality of the items in and around the car: Does everything feel nice? Has the car cut corners in any obvious areas? Are there any rattles or shakes where there shouldn’t be?

These items will give high-end cars an advantage, but then there’s the other part of quality: reliability. A car like the McLaren 570S might have a high-quality interior, likely worthy of a “10” in this category, but will the mechanicals and electronics last? Even the mere perception of unreliability can drop a car’s score here, since we won’t know reliability figures for each vehicle — I’ll just have to guess based on what I think, what I hear, and what I’ve experienced. 

Practicality 

Like acceleration, practicality will mainly be based on an objective standard that primarily considers cubic feet of cargo volume. It’ll go like this:

  • 0 to 3 cubic feet: 1

  • 3.1 to 6.5 cubic feet: 2

  • 6.6 to 11 cubic feet: 3

  • 11.1 to 16 cubic feet: 4

  • 16.1 to 24 cubic feet: 5

  • 24.1 to 34 cubic feet: 6

  • 34.1 to 48 cubic feet: 7

  • 48.1 to 64 cubic feet: 8

  • 64.1 to 72 cubic feet: 9

  • 72.1 cubic feet and up: 10

With that said, some cars may jump ahead of their “cubic feet” class with a few tricks. For example, the Porsche 911 only has 4.7 cubic feet of cargo space, which would give it a “2” — but it has back seats and a lot of little interior storage pockets. That’s probably enough to get it up to the “3” category, even if it doesn’t have the storage volume of some of its “3” peers.

Additionally, “practicality” will be the category that considers fuel economy. While the Mercedes GL63 AMG’s massive 93.8 cubic feet of cargo space easily earn it a “10” in this category, its combined 14 miles per gallon would drop that figure right down to a “9” — especially since many other vehicles offer similar cargo space without the massive penalty in fuel economy. 

Finally, this category considers how practical a car is to actually use. For example, the Rolls Royce Phantom has good cargo room, but wouldn’t be something you’d drive everywhere — it’s huge and attracts massive amounts of attention.

Value

Finally, I’m going to try to assign a number for “value” — in other words, whether the car is worth its current market value. Value might just be the most difficult number in this entire group to assess, as it factors in all of the above categories — but it’s also among the most important, as it’s the only category that really considers the car’s price. Yes, a half-million-dollar car can be a good value — if it excels at what it does, and if it won’t radically depreciate. By the same token, a $20,000 car can be a poor value if it’s unreliable, low on equipment, and deficient compared to rivals.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector